tisdag 8 april 2008

Le future

Sitter och skriver rent anteckningar från IEL men lider av vissa koncentrationssvårigheter. Funderar över hur jag ska lägga upp mina sista studieår och tänkte skriva av mig lite grann här. Alla slags kommentarer och inlägg välkomnas!

Sommar 2008:
Skriva B-uppsats i statsvetenskap och äntligen bli klar med B-kursen.

Ht 2008:
Läsa dubbelt (dvs 2xhelfart) första delen av terminen:
- Fördjupningskurs i miljörätt + Statsvetenskap C (metodkurs + Environmental Govenrnance).
Andra delen av terminen blir det i så fall C-uppsatsskrivande i Stats (vilket ger mig möjlighet att plocka ut en dubbelexamen om jag har förstått saken rätt).

Vt 2009:
Period 1: Fördjupningskurs i folkrätt
Period 2. Börja skriva examensarbete. Men... funderar också lite grann på det här med MFS... Kanske kan jag anpassa mitt val av ex-jobbs ämne så att det faller inom ramen för Sidas MFS kriterier? Verkar i och för sig inte så lätt att faktiskt bli antagen, men.. kanske kan prova. I så fall följer ett par månaders informationssamling i ett utvecklingsland innan själva skrivandet kommer i gång.

Därefter:
Hoppas att någon har lust att ge mig ett jobb, efter 427,5 ETCS poäng (285 gamla poäng), en dubbelexamen i juridik och statvetenskap med inriktning mot internationella miljöfrågor, och ingen som helst arbetslivserfarenhet.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej min söta vän... och ambitiösa. E inte så kul att jobba ändå ;D

Ses snart! kramar

Anonym sa...

Betyder det här vad jag tror det gör, en sommar i Lund? Yeay!

Annika Oskarson sa...

yes, verkar bli en blandning av lund, åsa och usa. så ser fram emot parkgrillning, freesbee och utflykter till lomma :)
fast mitt sommarlov börjar i och för sig inte förrän den 4 juli...